معرفی کامل مخزن کویل دار ایستاده

مخزن کویل دار ایستاده نوعی مخزن ذخیره آب است که از آن برای ذخیره آب گرم و سرد در سیستم های گرمایش و سرمایش مانند موتورخانه ها استفاده می شود. این مخازن از یک بدنه فلزی، عایق حرارتی و یک یا چند کویل مسی تشکیل شده اند. کویل ها لوله های مسی هستند که آب گرم یا سرد از داخل آنها عبور می کند و به گرم یا سرد شدن آب داخل مخزن کمک می کند.

مبدل حرارتی دستگاهی است که باعث انتقال دما و حرارت در بین دو سیال می شود. مبدل حرارتی با مخزن کویل دار متفاوت است. اما عملکرد هر دو دستگاه تا حدود بسیار زیادی شبیه به هم است. مبدل حرارتی باعث انتقال دما در بین دو سیال می شود و منبع کویلدار هم آب سرد درون مخزن را تبدیل به آب گرم می کند.

از این جهت می توانیم بگوییم که رسالت هر دو تا حدود بسیار زیادی شبیه به یکدیگر است.

منبع کویل دار ایستاده چیست؟

منبع کویل دار اصولا منبعی است که باعث گرم شدن آب سرد در مصارف صنعتی می شود. در مصارف صنعتی این مقوله بسیار مهم است که باید آب مصرفی مورد نیاز در صنعت به صورت قابل قبولی گرم شود. به منظور صورت پذیرفتن همین امر در صنایع نیمه سنگین از مخزن کویل دار استفاده می کنند. مخزن کویل دار دارای دو نوع و دو مدل است. نوع خوابیده و نوع ایستاده. نوع ایستاده ی مخزن کویل دار بیشتر برای صنایعی استفاده می شود که فضای کافی برای برپا کردن این نوع از مخزن ها داشته باشند. برای صنایعی که دارای مکان های مناسب و یا موتورخانه هایی با سقف ها بلند نیستند از نوع مخزن کویلدار خوابیده استفاده می کنند.

تفاوت مخزن کویل دار خوابیده با مخزن کویل دار ایستاده تنها در عمودی و یا افقی بودن آن هاست. مخزن کویل دار خوابیده به حالت افقی در موتورخانه ها نصب می شود و مخزن کویل دار ایستاده به حالت عمودی نصب می گردد.

برای خرید و اطلاع از قیمت مخزن کویلدار با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مخزن کویل دار ایستاده

نکات مهم در هنگام نصب مخزن کویل دار

باید توجه داشت که در هنگام نصب مخزن کویل دار درب ورودی موتورخانه را اندازه گیری کرده و در نظر گرفت که مخزن کویل دار وارد موتورخانه خواهد شد یا خیر.

از طرف دیگر اندازه ی مخزن کویل دار باید با توجه به نیاز های یک واحد مسکونی و یا تجاری انتخاب بشود. برای تامین آب گرم یک واحد مسکونی کوچک تر نیازی به یک مخزن کویل دار بزرگ نیست. اما اگر دارای یک واحد صنعتی بسیار بزرگ هستید و در طول روز چند صد لیتر آب گرم برای ساخت و ساز خود نیاز دارید باید یک مخزن کویل دار بزرگ تهیه کنیم که ظرفیت لیتری نگهداری از مقدار آب بیشتری را داشته باشد.

مخزن کویل دار دارای دو کویل

مخزن کویل دار دارای دو کویل برای مخزن های با ظرفیت زیاد استفاده می شود. اگر یک تانکر بزرگ از آب سرد داشته باشیم مسلم است که برای گرم کردن آب آن نیاز به دو کویل داریم.

به همین ترتیب مخزن هایی که بسیار بیشتر از حد معمول دارای ظرفیت هستند برای گرم کردن آب درون خودشان از دو کویل استفاده می کنند.

کویل چیست

کویل ها همان مبدل های حرارتی هستند. شکل و شمایل و هندسه ی مبدل های حرارتی بسیار شبیه به کویل ها است. کویل ها هم دارای لوله های مسی هستند که به صورت مارپیچ به دیواره ی مخزن کویل دار چسبیده اند و يا بصورت يو شكل درون مخزن قرار ميگيرند.  

آب گرم از درون ديگ به درون این کویل ها جاری می شود و آب سرد درون مخزن را گرم می کنند.

جنس لوله های کویل های مخزن کویل دار بیشتر از مس است. اما کویل ها را از فولاد و یا گالوانیزه و استيل هم درست می کنند. به همین ترتیب کویل هایی که دارای لوله های مسی هستند بسیار بهتر و کاربردی تر از دیگر لوله ها از جنس دیگر فلزات می باشند.

چه موتورخانه هایی که مخزن کویل دار در آن ها قرار می گیرد ؟

موتور خانه ها خواه در صنعت و خواه در استفاده های خانگی با قرارگیری مخازن کویل دار حرارت بالایی  خواهند داشت.

از این رو مهم است که موتور خانه ها را در جایی از ساختمان احداث کنیم كه حرارت ناشی از مخزن کویل دار به تاسیسات ساختمانی آسیب نرساند.

در این رابطه بخوانید: مبدل حرارتی چیست؟

مخزن کویل دار ایستاده

نتیجه گیری

در صنایع آب گرم مصرفی به روش های بسیار مختلفی گرم می شود. یکی از این روش ها گرم کردن آب به وسیله ی منبع کویل دار است.

گرم کردن آب به وسیله ی منبع کویل دار در صنایع یکی از بهینه ترین روش هاست که در مصرف انرژی هم به خوبی عمل می کند.

استفاده از منبع کویل دار باعث گرم شدن آب به صورت قابل قبول با مصرف حداقل انرژی می شود.

برای خرید مخزن تحت فشار کافیست یا کارشناسان ما تماس بگیرید.

ایران مخزن

می توانید برای خرید مخزن کویل دار ایستاده و یا مبدل های حرارتی ایده آل خود به ایران مخزن اعتماد کنید. کارشناسان و متخصصان ایران مخزن مشاوره های لازم برای بهترین خرید را به شما ارائه می دهند. می توانید با اطمینان به ایران مخزن از بهترین مخزن کویل دار و یا مبدل حرارتی برخوردار باشید. همیشه باید ویژگی های زیادی را در نظر گرفت.

ویژگی هایی که باید برای نصب مخزن کویل دار و یا مبدل حرارتی در نظر گرفت این است که در چه صنعتی فعالیت می کنید و یا اینکه نیاز به چه مقدار آب گرم در طول یک روز دارید.

کارشناسان ایران مخزن با در نظر گرفتن تمام ویژگی های صنعت و یا خانه ی مسکونی شما می توانند بهترین مخزن کویل دار را به شما پیشنهاد دهند.

همچنین اگر نیاز به مبدل حرارتی دارید می توانید با مشاوره گرفتن از ایران مخزن به این نتیجه برسید که کدام یک از مبدل هاي حرارتی و یا مخزن کویل دار برای شما مناسب است.

اینکه به یک مخزن کویل دار بزرگ با دو کویل نیاز دارید یا یک مخزن کویل دار کوچک و یا اینکه مبدل حرارتی پوسته لوله به کار شما می آید یا مبدل حرارت صفحه ای تصمیمی است که می توانید بعد از مشورت با متخصصان و کارشناسان ایران مخزن اتخاذ کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *