چگونه باد مخزن تحت فشار را تنظیم کنیم؟

تنظیم باد مخزن تحت فشار :مخزن تحت فشار برای بسیاری از صنایع کاربرد دارد. یکی از پرکاربردترین استفاده هایی که مخزن تحت فشار می شود، استفاده از آن در ساختمان است. آب مصرفی بسیاری از خانه ها و مجتمع های مسکونی پر جمعیت با استفاده از مخزن تحت فشار تامین می شود. اما استفاده از مخزن تحت فشار در دراز مدت نیاز به مراقبت دارد. گاهی اوقات لازم است که منبع تحت فشار را تنظیم باد کرد. از آن جایی که منبع تحت فشار به پمپ آب متصل است ممکن است تعادل آب و هوای درون منبع به مشکل بر بخورد. در مقاله هایی دیگر به اینکه مخزن های تحت فشار چند نوع هستند و استفاده از آن ها در صنایع مختلف به چه صورت است به صورت مفصل صحبت شده است. تنها در این مقاله به این اشاره خواهید کرد که منبع های تحت فشار حامل آب، در صورت اتصال به پمپ های آب چگونه تنظیم باد می شوند.

تنظیم باد مخزن تحت فشار

برای تنظیم باد مخزن تحت فشار باید ابتدا پمپ را خاموش کرده و دو راهی آن را از پریز برق جدا کرد. هر مخزنی  دارای یک سوزن والف است. سوزن والف در سمتی از مخزن قرار دارد که رو به آسمان است. این سوزن در آن سمتی از مخزن قرار داده می شود که هوای درون مخزن در آن سمت باشد. باید سوزن را فشار دهیم تا مطمئن شویم که آب درون مخزن که در داخل تیوپ مخزن قرار دارد سالم باشد. اگر در هنگام فشار دادن سوزن آب از مخزن خارج بشود این به این معنا است که تیوپ پاره شده است و آب به بیرون از تیوپ نشت دارد. سپس شیر فلکه را می بندیم. همیشه در مسیر لوله کشی آب از مخزن به سمت پمپ شیر فلکه ای تعبیه می شود. این شیر فلکه باشد بسته شود. بعد از بستن شیر فلکه، شیر تخلیه ی آب مخزن را باز می کنیم تا آب درون مخزن به صورت کامل تخلیه شود. بعد از آن که آب درون مخزن به صورت کامل تخلیه شد باید با یک پمپ باد مخزن را تا حد مورد نیاز خود از باد شارژ کنیم. میزان فشار باد در مخزن های تحت فشار خانگی باید چیزی در بین 25 psi  تا 35 psi  باشد. می توانید در هنگام تنظیم باد مخزن به این مورد توجه داشته باشید که از یک فشار سنج استفاده کنید و زمانی که فشار باد در درون مخزن به حد مورد نظر رسید تنظیم باد را متوقف کنید.

مخزن تحت فشار

طریقه ی باد زدن پمپ آب

باد زدن پمپ آب باید به از محل سوزن والف صورت بپذیرید. باد زدن پمپ آب به سادگی رخ می دهد. می توانید با استفاده از یک تلمبه بعد از انجام دادن مراحلی که در بالا ذکر شد اقدام به شارژ باد کنید.

برای خرید و اطلاع از قیمت مبدل حرارتی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

علت باد نشدن مخزن تحت فشار

باد نشدن مخزن تحت فشار دلایل مشخصی دارد که در این پاراگراف به توضیح مختصری درباره ی این دلایل می پردازیم. یکی از این دلایل می تواند خالی شدن کامل باد پشت تیوپ منبع انبساط باشد. در این صورت فضای باد درون منبع پر از آب می شود. در این صورت منبع سنگین می شود پس امکان باد کردن آن وجود ندارد. از دلایل دیگر می تواند خرابی تیوپ باشد. اگر تیوپ پاره باشد و یا سوراخ شده باشد، تنظیم باد مخزن تحت فشار ممکن نیست. راه تشخیص پارگی و یا آسیب دیدگی تیوپ سوزن والف است. اگر در هنگام فشار دادن سوزن والف متوجه شدید که آب از درون مخزن به بیرون تراوش می کند نشانه ی این است که تیوپ سوراخ شده است. سومین دلیلی که می تواند مانع از باد شدن مخزن تحت فشار بشود خرابی سون والف است که اگر سوزن والف خراب شده باشد باید اقدام به تعویض والف مخزن تحت فشار کنید.

نتیجه گیری

سعی کنید در تعمیرات مخزن تحت فشار از یک متخصص کمک بگیرید. عموما مخزن های تحت فشاری که از یک مرجع معتبر خریداری شده باشند، مشکلات اساسی خاصی پیدا نمی کنند. اما خب ممکن است برای یک مخزن تحت فشار نیاز به تنظیم باد وجود داشته باشد که در این صورت می توانید با استفاده از تعالیمی که در این مقاله به آن ها پرداخته شد اقدام به تنظیم باد مخزن خود کنید. توجه داشته باشید که مقاله های دیگر موجود در اینترنت هم مطالعه کنید و برای تنظیم باد مخزن تحت فشار به مطالعه ی همین یک مقاله بسنده نکنید. تا حد ممکن راه ها و روش های تنظیم باد مخزن تحت فشار در این مقاله توضیح داده شد اما با مطالعه ی چندین و چند مقاله ی دیگر می توانید به صورت تخصصی تر اقدام به تنظیم باد مخزن تحت فشار خود کنید.

مخزن تحت فشار

ایران مخزن

ایران مخزن نهایت تلاش خودش را می کند که مشتری های خویش را در بهترین شرایط ممکن به نگهداری از محصولات صنعتی آگاه کند. با مطالعه ی این مقاله و مقاله های مشابه دیگر می توانید دریابید که برای ایران مخزن ارائه ی خدمات پس از فروش نیز اهمیت فراوانی دارد. ایران مخزن مشتری های خودش را در هر شرایطی برای ارائه ی بهترین خدمات صنعتی یاری می کند. می توانید برای خرید و گرفتن مشاوره های تخصصی تر از ایران مخزن کمک بگیرید. محصولات ایران مخزن در حوزه ی بهترین محصولات صنعتی قرار دارند و با خرید از ایران مخزن می توانید ضمانت استفاده های طولانی مدت از محصولات صنعتی ایران مخزن را دریافت کنید. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *