کاربرد مخزن کویلدار در صنایع

مخزن کویلدار یک مخزن آب جهت تولید آبگرم مصرفی خانه ها و صنایع نیمه سنگین است. مکانیزم مخزن کویلدار به این شکل است که آب گرم شده که به وسیله ی بویلر در سیستم گرم شده است را به داخل کویل ها می فرستد و به این ترتیب سبب افزایش دمای آب سرد ورودی در بین کویل هایی می شود که در داخل منبع وجود دارند.

کویل ها به شکل مارپیچی در داخل منبع قرار گرفته اند. جنس این کویل های مارپیچی از مس یا استیل یا گالوانیزه می باشد. از این بین مخازنی که کویل های مسی دارند خریداران بیشتری دارند، چرا که مس طول عمر بیشتری دارد و ضریب هدایت حرارتی مس زیاد است. در ادامه به معرفی کاربرد مخزن کویلدار در صنایع مختلف می پردازیم:

در صنایع نیاز اساسی به آب داغ و حرارت دادن به دیگر سیالات وجود دارد. و چه وسیله ای بهتر از مخزن کویلدار که بتواند این حرارت را تامین کند.

برای برخی از صنایع پرکار چندین و چند مخزن کویلدار لازم است. برخی از مخزن کویلدار ها دارای دو کویل هستند. مخزن هایی که دو کویل دارند در گرم کردن آب مورد نیاز عملکرد بهتری دارند.

همچنین مخزن کویلدار هایی که برای مصارف صنعتی تولید می شوند دارای بدنه ای بزرگ تر هستند که آب بیشتری را در خود جای می دهند.

مخازن کویلدار بار بزرگی را از روی دوش صنایع سنگین و نیمه سنگین بلند کرده اند. با استفاده از مخزن کویلدار می توان در مدت زمان بسیار کوتاهی به آب گرم دسترسی پیدا کرد. از مخازن کویلدار برای تامین و ذخیره آب گرم برای مدت طولانی استفاده می کنند به گونه ای که بشود در کمترین زمان ممکن به آب گرم دسترسی پیدا کرد. تهیه ی آب گرم بهداشتی مسئله ای جدی در واحد های صنعتی، نیمه صنعتی و یا خانگی در مقیاس های کوچک و بزرگ می باشد به همین ترتیب منابع کویل دار کابرد های زیادی دارند که در زیر به چند عدد از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • منابع کویل دار برای گرم کردن آب هتل ها می توانند ابزار های بسیار مفیدی باشند.
  • مراکز تجاری می توانند از منابع کویل دار برای گرم کردن آب بهداشتی مورد نیاز خود استفاده کنند.
  • رستوران هایی که نیاز به آب گرم بهداشتی دارند منابع کویلدار را در رستوران خود نصب می کنند.
  • پاساژ ها و همچنین فروشگاه های زنجیره ای از منابع کویل دار برای دسترسی سریع و آسان به آب گرم بهداشتی استفاده می کنند.
  • در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و غیره آب گرم بهداشتی به وسیله ی منابع کویل دار تولید می شود.
  • در مراکز اداری اگر نیازی به آب گرم بهداشتی باشد در محل مناسبی از ساختمان منابع کویل دار را نصب می کنند.
  • بسیاری از واحدهای مسکونی آپارتمانی و مجتمع ها برای تامین آب گرم ساکنین واحد های خود از منبع کویل دار استفاده می کنند.
  • در صنایع غذایی و دارویی برای پخت و پز آب گرم مورد نیاز را به وسیله ی منبع کویل دار تولید می کنند.
  • در پادگان ها و قرار گاه های نظامی جهت تولید آب گرم مورد نیاز برای تهیه ی غذا، شست و شوی ظروف و لباس ها و یا حمام سرباز ها.
  • در خوابگاه ها و دانشکده ها، جهت تامین آب گرم مورد نیاز مصرفی و بهداشتی.
  • در بیمارستان ها و درمانکده ها جهت تامین آب گرم نیازهای بهداشتی.

نتیجه گیری
اکنون تا حدود بسیار زیادی از عملکرد درست و به جای مخزن های کویلدار آشنا شدید. اکنون می دانید که سیستم گرمایش آب بسیاری از اماکن بزرک توسط مخزن کویلدار تامین می شود. اگر قصد خرید مخزن کویلدار دارید، میزان آبی که قرار است برای مصرف خودتان گرم کنید را محاسبه کنید. تا در این صورت بتوانید به راحتی اقدام به خرید مخزن کویلدار مورد نظر خود کنید.
ایران مخزن مرجعی مطمئن برای تهیه و خریداری ابزار های صنعتی در حوزه ی گرمایش و سرمایش سیالات است.
مخزن تحت فشار، مخزن کویلدار، مبدل حرارتی در انواع و اقسام مختلف با برند های متفاوت توسط ایران مخزن به فروش می رسد.
می توانید قیمت و کیفیت محصولات ایران مخزن را با دیگر حوزه های موجود در زمینه ی گرمایش و سرمایش سیالات مقایسه کرده و بعد اقدام به خرید نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *