تانكرهاي حمل اسيد با جداره پلي اتيلن بومي سازي شد

رئيس اداره مواد شيميايي شركت ملي حفاري ايران از طراحي و ساخت 7 دستگاه تانكر ويژه حمل اسيد با جداره پلي اتيلن PVC با مشاركت متخصصان ملي حفاري و صنعتگران داخلي خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شركت ملي نفت ايران، سعيد نجفي از بي نيازي صنعت نفت كشور به مخازن ذخيره سازي و تانكر ويژه حمل اسيد خبر داد وگفت: هم اكنون تعداد 7 دستگاه تانكر تحويل شده است. مراحل ساخت و تغيير كاربري 10 دستگاه تانكر، 15 مخزن 20 هزار ليتري و 10 دستگاه تانكر با پوشش لاستيكي به منظور اسيدكاري چاه هاي نفت و گاز در دست اقدام است.

وي افزود: تمامي تجهيزات مورد نياز واحد مخلوط مواد شيميايي شامل تانكرهاي ويژه حمل اسيد، مخازن، بونكرهاي حمل سيمان، ميكسرها و پمپ ها با همكاري سازندگان و توليدكنندگان داخلي و مراكز دانش بنيان در كشور بومي سازي و در حال توليد است كه نسبت به نمونه هاي مشابه خارجي از كارايي و كيفيت بالاتري برخوردار است.

نجفي به توانمندي هاي شركت ملي حفاري ايران در بخش مخلوط مواد شيميايي اشاره كرد و گفت: اين شركت با در اختيار داشتن متخصصان مجرب و تجهيزات مناسب، بزرگترين ارائه كننده مخلوط مواد شيميايي در كشور است و هم اكنون به 105 دستگاه حفاري خشكي و دريايي و 19 دستگاه لوله مغزي سيار در چاه هاي در حين حفاري و بهره برداري خدمات ارائه مي دهد.

رئيس اداره ي مخلوط مواد شيميايي يادآور شد: اين واحد تمامي عمليات دريافت، ذخيره سازي، برش، اختلاط، ارسال سيمان، اسيد و سيالات انگيزشي ويژه چاه هاي نفت و گاز را به صورت يكپارچه بر اساس درخواست شركت هاي متقاضي و بر اساس محاسبات مهندسي آماده سازي و تامين مي كند.

وي ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاري 645 مورد عمليات در قالب يك برنامه منسجم و برنامه ريزي شده به شركت هاي متقاضي ارائه و در سال گذشته نيز 2365 مورد عمليات سيمانكاري به دكل هاي حفاري در چاه هاي اكتشافي، توسعه اي، تعميري و دستگاه هاي لوله مغزي سيار در چاه هاي توليدي تامين شده است.

نجفي به شركت هاي متقاضي و پروژه هاي حفاري اشاره كرد و گفت: هم اكنون شركت هاي مناطق نفتخيز جنوب، نفت مركزي، فلات قاره ومديريت اكتشاف شركت ملي نفت ايران، فازهاي 14 ، 17 و 18 پارس جنوبي، پروژه علي كيش، يادآوران، آذر و آزادگان از خدمات اين واحد استفاده مي كنند.

رئيس اداره مخلوط شيميايي ملي حفاري در خصوص سيمان خاص مورد نياز چاه هاي نفت و گاز گفت: آماده سازي سيمان به منظور انجام عمليات سيمانكاري لوله هاي جداري و ساير موارد با افزايش مواد شيميايي در اين واحد صورت مي پذيرد و با هماهنگي صورت گرفته با  كارخانجات داخلي تمامي سيمان هاي مورد نياز صنعت نفت دركلاس Jو، D A, مورد استفاده در چاه هاي نفت و گاز در داخل كشور توليد و مورد استفاده قرار مي گيرد.

وي در خصوص چاه هاي توليدي و در حال بهره برداري توضيح داد: آماده سازي اسيد، زايلين و ديگر مواد شيميايي بر اساس برنامه چاه ها در اين واحد طراحي و انجام مي شود كه پس از آماده سازي با ناوگان مديريت خدمات فني حفاري براي دستگاه هاي لوله مغزي سيار به منظور تزريق در چاه هاي بهره برداري ارسال مي شود كه اين امر در افزايش و حفظ توليد نفت بسيار تاثيرگذار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *